Kasım 24, 2011

alman pastası : yaptım, olmadı !!!


Yaptım, Olmadı!!!
Geçenlerde bir cafede yediğim alman pastasının tadı damağımda kalmıştı, malum Batuş'la böyle pasta börek işlerine kalkışamıyorum, ogün her ne hikmetse resmen boğazım dürttü,duramadım yerimde, aradım taradım tarifi bulup pastayı bir hevesle canhıraş yapmaya başladım,*sonunda onu yeme hazzım* aklımda, tüm hünerim ellerimde... az biraz vardır ayıptır söylemesi yeteneğim hani yemek yapmaya, pasta böreğe! Tabii birkaç falso oldu yaparken ama dikkate almadım sonucu etkilemeyeceğini düşünürek! Neyse yaptım işte hata üstüne hata, gerçekçi olayım, sonuçta tahmin edersiniz ki başarılı olamadım! Margarin ve yumurta oda sıcaklığında değildi kekine başladığımda, tabii margarin parçaları her nekadar petek üzerinde bekletsemde pütür pütür kaldı içinde, -erir erir- dedim, yine olmadı; -erimedi! kek pek kabarmadı haliyle, neyse keki kesmeyi de tam anlamıyla başardığım söylenemez, tam kremayı sürdüm, üzerine diğer parçayı kapattım ki- içine muz dilimlerini koymadığım aklıma geldi, o arada Egemen geldi, onun yardımlarıyla keki birbirinden ayırdık, muzları ekledik derken kek iyice parçalandı :(
Kısaca aksilik üstüne aksilik yaşadım, neymiş - acele işe şeytan karışırmış, neymiş - büyük sözü dinlemek lazımmış, neymiş - boğaz her dürttüğünde bilip bilmeden kalkıp zart diye işe başlamayacakmışsın,önce bi araştırıp bilgiyi sindirecekmişsin, neymiş efem  - öyle kafana göre takılamazmışsın, racona uyacakmışsın!!!
Tamam iyi bir alman pastası tarifi bilen ve uygulayan, yerken tadına doyamayan varsa önerilere açığım, birdahaki sefere -Yapacağım, Olacak!!!


Zaten akşam saatiydi, pastayı yaparken bitap düşmüşüm :) Yok, bide olmadı hani!!! Sonrasında hemen yemek  durumlarını ayarladım, ooohh yeşil mi yeşil bi salata, fırında balık ve tereyağlı baharatlı karides! Bu ziyafet pastamın rezilliğini biraz olsun unutturdu tabii akşamki çay keyfine kadar...


Egemen pek kahve sevmese de bana ve hayalkırıklığıma eşlik etti yemek sonrası kahvesinde, dalgasını da geçer tabii, tatlı kek falan da sevmez, demez mi -- pastandan yemek için sabırsızlanıyorum diye--- :)
pasta bana ben ona baktık, neyse oturdum yedim artık, nefsimi körelttim her nekadar hayalimdeki pasta gibi olmasa da; hayalimde tadı damağımda kalan, boğazımda ise benim yapıp olduramadığım....
mutlu geceler
Pin It!

16 yorum:

luzu dedi ki...

kendine haksızlık etme bence özgecim bazen benim diyen ev hanımları bile tutturamaz olmaz yani.bende çok severim alman pastasını bu arada:)

özge bayrak dedi ki...

desteğin için teşekkürler luzucum :)birgün tadı damağımda kalacak alman patasını yapacağım ve hepsini yiyeceğim :) inanmak başarmanın yarısı değil midir ama?!

nisa dedi ki...

Güzel arkadasım senın elınden ZEHİR olsa yenilecek insansın ne dıyım:)))allaha emanet ol

özge bayrak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
özge bayrak dedi ki...

ayşecim utandırıyorsun beni :) çok teşekkürler düşüncelerin için, vakit ayırıp blogumu ziyaret ettiğin için.... hepimiz o'na emanet!

cancan dedi ki...

balık ve karides çok güzel gözüküo.üstüne pasta ve kahve on numara bi menü olmuş.bu arada karidesleri nasıl yaptınız tarifte verirseniz blogunuzda memnum olurum.ellerinize sağlık.

özge bayrak dedi ki...

merhaba cancan, hoşgeldin bloguma :) karidesleri haşladım, sonrasında bir tavada tereyağ erittim, içine ince dilimlenmiş sarımsakları attım, biraz soteledim, tabii biraz kırmısı toz ve pul biber, tuz ve birazda karabiber ekledim, sonrada karideslerle beraber biraz kavurdum :) Karides haşlandığında birazını da zeytinyağlı,limonlu ve tuzlu sosta da servis edebilirsiniz, o da çok lezzetli oluyor, hem de iki alternatif olur :

cancan dedi ki...

teşekkürler.en kısa zamanda deneyeceğim.ellerinize sağlık

özge bayrak dedi ki...

rica ederim, ne demek! yine beklerim :)

Adsız dedi ki...

siteyi yeni keşfettim bayıldım takipdeyim

özge bayrak dedi ki...

merhaba filiz hoşgeldin :) teşekkürler

Unknown dedi ki...

"boğaz her dürttüğünde bilip bilmeden kalkıp zart diye işe başlamayacakmışsın," KIM DEMIS SEKERIM?? Bir yaparsin olmaz, iki yaparsin olmaz, üçüncüye mutlaka harika olur. Ben hep öyle kendimi gelistirdim. Muzlari koyacagim diye inat etmezseydin çatlamazdi :)) yinede tadi sahanedir eminim. Ellerin dert görmezsin canim

özge bayrak dedi ki...

selam hoşgeldin mutfaktan mis kokular! yorumun için teşekkür ederim, beni cesaretlendiriyorsun bak :) sen de kesin vardır, şöyle tadına doyamadan yediğin bir alman pastası tarifi?!

Adsız dedi ki...

özgecim senin bisküvili pastan var hmmm nefissss..onun tarifini versen diyorummmm..ve alman pastan içinse sana pek katılamıyorum görüntü olmasada tadı güzel olduğuna eminim.....gülay ( şeker )

Adsız dedi ki...

olsada senin bu tatlı anlatımın herşeyi unutturuyor özgecim.. harikasın ve ben seni seviyorum

özge bayrak dedi ki...

@gülay - eh tat fena diildi kabul, ama istediğim gibi de dğildi :) tabii veririm bir ara, tavukgöğsü ve burçak bisküvili olan sanırım, rulo yaptığım...
@adsız - isim yazmamışsın ama neyse, severim ben de beni seveni, çok teşekkürler, yine beklerim güzel yorumlarını. sevgiler.