Kasım 26, 2011

bebeğinizi tek başına uyumaya programlayın!!!















 Sources: photography by Rachel Vanoven

Eveeeetttt, merakla okumuştum araştırdığımda, uzun zaman oldu tabii ve birkaç deneme sonrasında Batu'nun uykularını programlayabildim... Yok yok, henüz yalnız uyuyabilmesini sağlayamadım ama en azından saatlerini düzene oturtmuştum :) Saatlerimiz aşağı yukarı belli; 11:00 - 15:00 - 21:00 sularında uyuyoruz... İpin ucunu dönem dönem kaçırdığımız olsa da şablon saatlerimiz bunlar şimdilik. Batu hala benimle yatıyor geceleri, biraz bencillik yapıyorum! evet ama onun kokusuna, onun nefesine doyamıyorum...Bu da benim annelik hissiyatım, annelik uygulamam,kimine göre çok yanlış ama benim için doğru olan, kendimi iyi hissettiren...
İtiraf etmeliyim ki 11. ayda Batu'ya beyaz bayrak bile sallandırdım, zafer onun, tavana bir beşik kuruldu, güzelim oda pek bi değişti orta yerden bi beşik sallanınca :))) 11. ayda pes edip bunu yapan annelervar mıdır acaba :)! O günler zordu bazı zamanlarda... Evet yaptım! Pişman değilim :) Neyse bebeğinde uyku sorunu yaşamayan pek bilemez, bizim uykumuz pek bi hafiftir, salondan taaaa arka odaya gelen bir öksürük sesi bile sevgili oğlumu uyandırmaya yetebilir, bulaşık bile toplanıp yerleştirilemiyor o uyurken :) Beşik ve saatleri düzenleme yoluyla standartımız oturdu.... 
Batu uzun bir süre dakikalarca kucakta gezerek uyudu, sonralarda artık kollar sızlar ve çekemez hale gelince ayakta sallama ve tavan beşiği dediğimiz geleneksel, ananevi yöntemlerle ilerledik... Çok yöntem denedim kendi çapımda,sanmayın ki kolayına kaçtım, ninniler, uykudan gözlerinin kapanmasını bekleme, yanına yatmaya çalışma, kendi yatağında yalnız bırakma, uyku arkadaşı, ılık banyolar, dönenceler vs vs vs...
Hala umudum var! Oğlum kendi kendine de uyumaya başlayacak birgün! 
Uyku bazen büyük bir sorun olabiliyor, anneler ne demek istediğimi iyi bilir!!! Uyku düzeni olmayan ya da uykusunu tam anlamıyla almayan bebekler genellikle mız mızlanan, memnun olamayan tavırlar ve tepkiler sergileyen bebekler oluveriyor haliyle, kendinizi bir düşünsenize,uykuyu alamadığımızda nasıl sersem ve huysuz hissetiğimizi...
Doktorumuzla da daha önce bu konuyu konuşmuştuk tabii, her çocuğun uyku sevgisi, uyku tepkisi farklı olabiliyor, önemli olan bebeğe uygun uyku sistemini bulmak, geliştirebilmek...
BEBEK.COM'dan sevgili Biher Hanım tarafından hazırlanan yazıyı aynen sizinle de paylaşmak istiyorum, belki bir faydası olur, ilginizi çekebilir diye düşünerek, daha fazla bilgi, içerik ve alışveriş için siteye burdan ulaşabilirsiniz:

----------------------“Uyusun da büyüsün” lafı boşa söylenmemiştir, bebeklerin uykuya ihtiyacı vardır. Fakat “bebek dediğin uyur da büyür” demek de doğru değil. Psikolog Bihter Mutlu Gencer “Uyku programlanabilen eğitilebilen bir sistemdir. Bu sistemi oturtmak başlangıçta güç olabilir fakat anne babalar kararlı ve tutarlı bir şekilde, yılmadan uygulamaya devam ederlerse olumlu sonuçlara ulaşabilirler.”
Ne kadar da zordur gecenin bir vakti, gözünüzden uyku akarken, cin gibi gözlerle size bakıp oyun oynamak isteyen çocuğunuzu tekrar uyuması için ikna etmeye çalışmak… “Uyusun da büyüsün” lafı boşa söylenmemiştir, bebeklerin uykuya ihtiyacı vardır. Fakat “bebek dediğin uyur da büyür” demek de doğru değil. Psikolog Bihter Mutlu Gencer“Uyku programlanabilen eğitilebilen bir sistemdir. Bu sistemi oturtmak başlangıçta güç olabilir fakat anne babalar kararlı ve tutarlı bir şekilde, yılmadan uygulamaya devam ederlerse olumlu sonuçlara ulaşabilirler.”
Bebeğin uykusunun eğitilmesi gerekiyor. Bu eğitim onun sadece fiziksel değil psikolojik gelişimi için de önemli. Yeni anne – babalar için inanması ne kadar güç olsa da uyku programlanabilen, eğitilebilen bir sistem. Bu sistemi oturtmak başlangıçta çok kolay olmayacak. Ancak anne babalar kararlı ve tutarlı bir şekilde, yılmadan uygulamaya devam ederlerse olumlu sonuç almaları da zor değil.
Gündüz – gece farkını öğretin
Anne karnından yeni çıkmış bir bebeğin gündüzle gece ayrımını bilmesi beklenemez, ama iki üç hafta içinde bu ayrımı yavaş yavaş anlamaya başlıyor. Tabii biraz çaba şart! Psikolog Bihter Mutlu Gencer “Bebeğin en baştan itibaren geceyle gündüzün farkını algılayabilmesi için çabalamak gereklidir. Bunun için de gündüz uykularını sizin yaşamınızı sürdürdüğünüz odada (yani normal yaşam sürerken, televizyonunuz veya müziğiniz açıkken, siz telefonla konuşurken, mutfakta yemek yaparken, vb.) veya odasında ama perdeler açık, oda aydınlık şekildeyken uyuması; gece uykularını da mutlaka kendi odasında, karanlık ve sessiz ortamda uyuması ona bu ayrımın farkına varması için yardım eder. Ayrıca diğer çok önemli bir konu bebeğinize gün içinde istediğiniz kadar sevgi gösterin, onu bol bol öpün, kucaklayın, onunla konuşun, uykudan uyandığında gürültülü sevinç gösterilerinde bulunun; fakat geceleri uyandığında onunla minumum kontakta bulunmaya çalışın. Beslenecekse besleyin, altı değişecekse değiştirin fakat onunla konuşmamaya, sosyal iletişimde ve fiziksel temasta bulunmamaya, eşinizle konuşmak durumundaysanız kısık sesle konuşmaya ve işinizi en kısa sürede halledip onu tekrar yatağına koymaya gayret edin. Nasıl olsa sabah olduğunda bol bol sarılmak için bebeğiniz yine sizin! En başlarda sürekli odasına kadar gidip yorulmak istemiyorsanız bebeğinizi kendi odanızda (ama mutlaka kendi yatağında) yatırabilirsiniz fakat bu uygulamayı bebeğiniz 2 aylık olduğunda bitirmelisiniz. Doğumundan itibaren bebeğinizi kendi odasında yatırmanızın size şu açıdan faydası olabilir: en baştan siz de bu düzene alışırsınız ve 2 ay sonra kendi odasına almakla ilgili bir sıkıntı yaşama riski söz konusu olmaz.”
Toplam uyku saatini belirleyin.
Bebek 3-4 aylık olduğunda artık yatağına konulduğunda ve tek başına uyuyabilme eğitimine başlamak için hazır duruma geliyor. Bilindiği gibi bebeklerin genel olarak aylara göre toplam uyku saatleri var. Örneğin yeni doğmuş bir bebek günde 16-18 saat uyur ve bu süre gittikçe azalır. 3-4 aylık olduğunda genelde iki-üç kısa gündüz uykusuyla birlikte toplam 13-14 saat civarında uyur. Ancak toplam uyku saati bebekten bebeğe değişebilir. Yapılacak ilk iş sizin bebeğinizin bir günde toplam kaç saate ihtiyacı olduğunu saptamaktır. Bunun için birkaç gün boyunca bebeğinizin uykusuna hiç müdahale etmeden ufak bir deftere kaydını tutabilirsiniz. Gece saat 12den ertesi gece 12ye kadar uyuduğu saatleri toplayarak bebeğinizin genel olarak uyku ihtiyacını öğrenmiş olursunuz. Örneğin bebeğiniz toplam 13-13,5 saat uyuyor, fakat uykular çok düzensiz: gece 2 saat uyanık kalıyor, 5’te tekrar uykuya dalıyor, sabah 10’da uyanıyor, gündüz bazen hiç bazen de üç kısa uyku uyuyor. Oldukça karışık olan böyle bir düzeni bile normale çevirip, bebeğinizi yatağına koyduğunuzda kendi kendine uyumasını sağlamanız mümkün. Ancak bir süre yorulup uykusuz kalmayı, bebeğinizin odasıyla kendi yatağınız arasında mekik dokumayı göze almalısınız.
Programa başlayın
Bihter Mutlu Gencer, “Bebeğinizin uykusunun kaydını tuttuktan sonra derin bir nefes alıp karar verin ve her sabah bebeğinizi aynı saatte uyandırmaya, 2 veya 3 kısa gündüz uykusu uyutmaya ve akşamları da aynı saatte yatırma programına başlayın.” Diyerek şöyle devam ediyor: “Unutmayın amacımız sonuçta bebeğinizin tek başına ve önceden belirlediğiniz ihtiyacı olan saat kadar uyumasını sağlayabilmek. Bebeğin uykuya daldığı ve uyandığı saatlerin kaydını tutmaya devam edin. Programı uygularken uyuyan bebeğinizi saati geldiğinde uyandırmaktan çekinmeyin, ayrıca arabada giderken zamansız uykusu gelen bebeğinizi uyutmamaya çalışın. (lütfen büyüklerin “uyuyan çocuk uyandırılır mı”, veya “uykusu var bırak uyusun” sözlerine kulak asmayın-ilerde bir türlü uyumak istemeyen çocuğunuzu uyutmak için siz uğraşmak zorunda kalacaksınız) En başlarda bebeğinizin uyku düzeni hemen oturmayacaktır çünkü malum “onun alışmış olduğu düzen, düzensiz uyku”dur. Gece 12’de uykusu gelen bebeğinizin uykusunu yavaş yavaş 11:30’a, ertesi gün 11’e ve bu şekilde sonuçta bebekler ve küçük çocuklar için en uygun uyuma saatleri olan 8:00-9:00 arasına çekebilirsiniz.”
Bihter Mutlu Gencer
Psikolog ve Özel Eğitim Uzmanı------------

p.s: Rachel Vanoven'ı yaklaşık 1 yıldır fotoğraflarından takip ediyorum ve bayılıyorum!

Pin It!

19 yorum:

Şirince Tatlar dedi ki...

Özgecim meraba:) Resimlerin hepsi çok tatlı yaa bayıldım..uyku konusuna gelince bebeklerin uykusu 1yaşından sonra düzene giriyor tam olarak..En azından benim kızımda öyle oldu:))Öncesinde düzene oturtmak biraz zor.Bir de etrafında söylenen ve yazılan herşeye kafanı takma derim ben çünkü her çocuğun düzeni (yemesi, uykusu, tuv.eğitim öğrenim süresi vs..)farklıdır:))belitmek istedim sevgilerr

özge bayrak dedi ki...

merhaba şirince tatlar! yorumun için teşekkürler canım, haklısın ben de öyle yapıyorum, herşey yazıldığı gibi olmuyor! hangisi hoşuma gider işime yararsaonu izliyorum... sevgiler

About La Moda dedi ki...

Precious photos!
Thanks for your comment. We follow you.

http://aboutlamoda.blogspot.com/

AUDENI OU Dona Mocinha dedi ki...

güzel bir bebek!

Beautiful baby!


Audeni
São Paulo, Brazil

özge bayrak dedi ki...

thakns to -about la moda and -audeni for beatiful comments! welcome!

Unknown dedi ki...

henüz tek başına uyuyanını görmedim:)) en güzel yöntem bizimkisi ayakta uyut yatağına yatır:))))

özge bayrak dedi ki...

hoşgeldin bellinda:) ya inanamıyorum hani bazı çocuklar tv izlerken yada mama yerken falan uyuyor ya! şaşkınlıkla tebrik ediyorum içimden! evet busıra öyle yapıyorum :)

lirean dedi ki...

ay ben bunları yerim. tek tek hepsini yerim. ne şekerler ya

özge bayrak dedi ki...

lirean, çok şeker di mi bu fındıklar, daha kadının okadar çok fotoğrafı var ki.. bitersin!

Meral Sanatevi dedi ki...

Bebişlere bayıldım,kızım yaşındasın ama henüz bizde torun yok,her çocuk farklı büyüğüm doğardoğmaz odasında uyudu, küçüğüm hep beni istedi,16 yaşında hala geceleri babasını kaldırıp yanıma yatar....

Zuhal'in Müzesi dedi ki...

bu resimdekilerden ben bir tane istiyoruuuummmm

Beauty Follower dedi ki...

So sweet all of them!

özge bayrak dedi ki...

@meral sanatevi - merhabalar! evet kesinlikle, her bebeğin kendine has bi tarzı var :) tatlı yorumunuz için teşekkürler! bakalım bizimki nasıl bir yolda ilerleyecek:)
@içimdeki ekip - hemen gidip alalım birer ikişer :)
@ beauty follower - thank you for the comment, nice to see u in my blog, be blessed...

defne kurabiye dedi ki...

çokkk tatlılar:)

zeys dedi ki...

Bu bebekler nedir boyle:)€ aman allahim blogunu da yeni kesfettm cnm cok guzel herseyyy :)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

By Veruska dedi ki...

Esses bebês são muito cutes!!!! Lindos demais!! Amei!!

özge bayrak dedi ki...

@defne kurabiye - evet bence deee :)yorumun için teşekkürler! sevgiler...
@zeys - canım çok teşekkür ederim, şimdi hemen senin bloguna bir gittim, kalasım geldi diyorum yani! hep gel... sevgiler

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

cnm çok bilgi verici bir yazı olmuş ilerde tekrar okumam gerekebilir:))

http://sonsuzdekorasyon.blogspot.com/

özge bayrak dedi ki...

@sonsuzdekorasyon - evet özgüşcüm, tekrar tekrar oku ezberle, uygula :)artık seneye mi olur sonraki sene mibilmem, sabırsızlıkla bekliyorum o minişi kollarıma almak, kokusunu içime misss gibiçekmek için!