Ocak 14, 2012

havuçlu tatlı ve pofidik poğaça



malumunuz insan evde oturunca, boğazı pek rahat durmuyor! ben çılgın bir aburcubur sever olarak, bu aralar bu duruma ara verdim, yani daha doğrusu aburcubur yemektense kendim birşeyler yaparak yemeyi tercih ediyorum. bayatlamak ve bozulmak üzere olan havuçlarımın yenmeden birkaç gün sonra atılacak olduğunu düşününce değerlendirmek istedim. internette havuçlu tatlılar ile ilgili gezinirken, hümeyranınyeri bloguna yönlendim ve onun tarifini uyguladım, tabii biraz değiştirerek. kıyaslayabilirsiniz, bazı ürünleri az kullandım ya da kullanmadım (tarçın), ya da değiştirdim (kakaolu değil de normal bisküvi). bloga tıklarsanız sizi asıl tarife götürecek. ben yine de burada da tarifi kendimce yazmak istedim:

havuçlu harç:

2,5 su bardağı ince rendelenmiş havuç
1 su bardağından bir parmak az şeker
1 paket eti petibör bisküvi
1 paket vanilya
1 çorba kaşığı tereyağ
1 bardaktan bir parmak az çekilmiş ceviz ya da fındık

havuçları şekerle beraber pişirdim ve ocaktan alınca üzerine tereyağını ekleyerek erimesi için karıştırdım, bisküvileri elimle parçalayarak içine attım, vanilyayı ve fındığı da ekleyerek tüm malzemeyi karıştırdım ve küçük yuvarlak borcama ellerime şekil vererek yaydım.

kreması

1lt süt
4 tepeleme çorba kaşığı nişasta
1 su bardağından 1 parmak az tozşeker
2 çorba kaşığı tereyağ
1paket vanilya

süt içerisine nişastayı koyarak ocağa almadan içinde biraz bekletip eritmeye çalıştım karıştırarak, sonra ocağa aldım ve başından ayrılmadan ve sürekli karıştırarak pişirdim. hemen topaklanabiliyor ve bu arada nişasta geç yoğunlaşıyor, telaşa lüzum yok :) muhallebi pişince içerisine tereyağ ve vanilyayı ekleyerek mikserledim. ılınınca  havuç harcının üzerine döktüm. hindistan cevizi serptim.

soğumasını bekledim ve sonra fazla dayanamayıp afiyetle yedim!
hatta çok sevdiğim Hatice teyzecime de tattırdım bugün, türk kahvesi yanında, o da çok sevdi, ilk fırsatta yapacakmış öyle dedi :)

denerseniz afiyet şeker olsun!




yine evde birşeyler bulunsun diyerek yapmaya kalkıştığım bir tarif, birkaç gün oldu gerçi bu tarifideneyeli, belki de ilk mayalı hamur tarifi yaptığım.... ilk yapıldığında süperdi, denemelisiniz ve hemen yenmeli fırından çıktıktan kısa bi süre sonra puf puf! tarif yemekbiz blogundan, tarife gitmek isterseniz tık tık :)
ben içine ezine peynir ve maydanoz koydum, hatta hamurun yarısını da buzluğa attım.

mutlu haftasonları!
Pin It!

25 yorum:

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Nefis görünüyorlar canımda tam birşeyler çekiyodu:)elinize sağlık:)

tubitos dedi ki...

tatlı nefis görünüyor. ben de ilk fırsatta denicem :) eline sağlıkk

Mutlu Eller dedi ki...

Pek severim havuçlu tatlıları, ellerine sağlık Özge:) Sıcak sıcak poğaça da lezzetli görünüyor:))

Blogger Bolat dedi ki...

Obur olmak istiyorummmmmmmm :)

Beşparasız dedi ki...

İkiside harika gözüküyor özellikle havuçlu tatlı çok şık duruyor..Elinize sağlık:)

özge bayrak dedi ki...

hemen yapın, hazır canınız birşeyler isterken :)
sevgiler.

özge bayrak dedi ki...

ben de sevdim, klasik toplar yapacaktım sonrasında bunu yapmaya karar verdim, umarım beğenirsiniz.sevgiler.

özge bayrak dedi ki...

semi'cim birgün sana da yaparım umarım. evet fırından çıkınca kendime engel olamadım inan, üfleye üfleye götürdüm :) sevgiler.

özge bayrak dedi ki...

evet arada bir obur olmak hayatın zevklerinden :) sevgiler.

özge bayrak dedi ki...

bu sefer farklılık olsun diyerek bardakla kesip sunum yaptım, özeniyorum yemek bloglarında gezerken resmen! sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ozgee ne guzel tarif bu yahu! kesinlikle deniycem bugun, elelrine saglik!

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık en çok da tatlıyı beğendim tabi bir tatlı canavarı tombul bir hatun olarak iyi haftalar

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık, farklı bir tarif denemeye değer görünüyor :))
Sevgiler...

Beşparasız dedi ki...

Bardakla kesmeniz çok şık göstermiş zaten..Kare bir dilim kesilmiş olsaydı bu gözle görmezdim herhalde..Gerçekten blogdaşlarımızın bloglarından çok şeyler öğreniyoruz ve bu benide çok mutlu ediyor..Sayelerinde birçok şeyde fikir sahibi oluyoruz :)Bendende sevgiler..

deeptone dedi ki...

kurabiyeyi denemeliyim.
bi de tarçın ve kakaolu bisküvit olmalı ilkinde bana ne bana ne.
:)

özge bayrak dedi ki...

evet evet, deneyelim yiyelim :)

özge bayrak dedi ki...

aynen ben de tatlı kısmına bayırlıyoruummmmm!

özge bayrak dedi ki...

teşekkürler, ben de beğendim hatta bitirdim :) sevgiler.

özge bayrak dedi ki...

deep, pes yani, kurabiye mi ooo? :)
ya ben tarçını severim de, ne biliim bu tatlıya koymadım, bir de normal pisküü tercihim :)
ama senin için bir daha ki sefere öyle yaparım :)
iyi geceler, tatlı rüyalar, güzel pazartesiler!

Zeynep dedi ki...

Ayy canimda tam tatli cekiyorduu pofidikk tatlida cokta guzel gornuyor, ilk firsatta deniycem bende =) Ellerine saglik canimm


http://zeynnepp.blogspot.com/

Kuulumsu Kadın dedi ki...

ama ama bu havuçlu tatlıya gün içinde durup durup açar bakarım ben! bayılırım! tarçın yakışabilirdi evet deep e katılıyım bu hususta :) çok güzeller, ellerine sağlık. niyeti bozup diyeti bozmaya karar verdirir bunlar :))

cancan dedi ki...

off off süperler hemen deneyeceğim...bu arada bunları yiyipte hala nasıl zayıf kalabiliyorsunuz.o da ayrı bi şans sanırım.ayrıca bide çocugunuz var maşallah size..ben iki bisküvi yesem şişiorum su içsem yarayan tiplerdenim:))şişmanların klasik yalanı.ellerinize sağlık.sevgiler...

özge bayrak dedi ki...

zeynep- teşekkürler,güzeldi, bol bol yendi :)

kuulumsu kadın- evet aslında tarçını severim ama işte ne bileyim içimden koymak gelmedi o an, bir dahaki sefere artık :)

cancan- zayıf kalamıyoruz:))) yani artık zayıf değilim şahsen ama toplu da sayılmam. eskiden 52kg dım ve çok yoğun bir işim vardı, hatta bazen 13-14 saat ayakta geçirdiğim, ve ne yesem kilo almıyordum,doğumdan sonra işler değişti, 25kg alınca 16 ay geçmesine rağmen hepsini veremedim, hale 58kg civarında seyrediyorum :) olsun halimden memnunum, herşeye rağmen sevdiğim ve keyif aldığım şeyleri yemekten de memnunum :) yorum için çok teşekkür edrim. daha hafif günlere... sevgiler.

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bu aralar var bir oburluk özgecim:)))

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

valla bugün bu tarif bizzat test edildi :)) poğaçalar nefis olmuş bende yapıcam hamuru buzluğa koyma fikride iyi çok lezzetliydi öz...