Ekim 25, 2011

lohusalık döneminde dikkat edilmesi gerekenler


-Merhaba, ben geldiiimmm!

Lohusalık dönemi bildiğimiz üzere, hem bebeğimizin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışarak annelik dönemine alıştığımız, hem de hamileliğmize bağlı oluşan etkilerin silinmeye başladığı hassas bir dönemdir. 6 hafta kadar sürer, yaklaşık 42 gün. Bu dönemde anne kendine ciddi anlamda iyi bakmalıdır ki, hem bebeğine hem kendisine faydalı olabilsin... Bu hassas dönemde gerek fizyolojik gerekse psikolojik rahatsızlıklara eğilimimiz yüksektir. Vücudumuz ve beynimiz alışık olmadığımız bir dönemi ( hamileliğimiz) atlatmış ve bir diğerine (lohusalık) geçiş yapmıştır. Karşılaşabileceğimiz bazı durumları edindiğim ve hatırladığım bilgiler, en belirginleri ve yaşadıklarım kadarıyla paylaşmak istedim...


ATEŞ
Doğum sonrasında hafif ateş söz konusu olabilir. Ateş vücut ısımızın 38 ve üzerinde olması olarak değerlendirilir, bu dönemde yaşanan en belirgin ve sık sebebi göğüslerde biriken fazla süt ve aşırı dolgunluktur. Böyle durumlarda öncesinde ılık bir duş alarak, göğüslerinizi pompa ve masaj yardımı ile boşaltmanız en iyi yoldur. Bunun dışında sebep idrar yolu enfeksiyonu ya da sezeryan doğum ise ameliyat bölgesinin enfeksiyonu da olabilir ya da farklı enfeksiyon ve rahatsızlıklar. İlaç kullanım alanımız, emzirmemiz sebebiyle fazlasıyla kısıtlı biliyorsunuz...Doktora görünmek en iyi seçenek tabii.
Ben lohusalık dönemimde 2-3 gün kadar rahatsızlanmıştım, hem stres ( batu nun sarılık olma olasılığı vardı, daha 6 günlüktü günümüzü hastanede geçirmiştik, minik bir oğlan kucağımda ve egemen, tahlil verdiler, çiş yapmaz, zaten minnacık giydirmek zor vs.) , hem telaş, hem heyecan, hem de tecrübesizlik derken 2 gece 40 derece ateşle yatıp kaldım, göğüslerim çok doldu, ağrıdı, zor geçen 2 gün, emziremedim tabii, okadar fena yatmışım, neyse ki süterimi sağıp buzluğa atmıştım... gözler kapalı, pek bi bitkin yorgun şekilde ılık duşlar, sağma makinaları, uyku derken atlattım çok şükür 2 günde.... Bu arada göğüs bölgemizi üşütmemeye dikkat etmemiz gerekiyor.
TERLEME
Bol terleme ve sık sık idara gitme şikayetleri çok normal, paniğe gerek yok, vücudumuzda biriken, toplanan suyu atıyoruz. Bayağı uzun bir süre fazlasıyla terledim, ben bile şaşırıyordum kendime, ama işte bu an çok önemli, geceleri sürekli üst değiştirdim, bazen gecede 3 kez, ıslak ıslak yatmamak şart, her emzirmede omuzlarıma mutlaka bir yelek ya da hırka aldım, zaten hasta olmaya müsait bir dönem. bol su içmek ayrı bir telafi yöntemi tabii.
KABIZLIK
Tüm yapımız değişiyor işte hamilelikti, lohusalıktı derken... Karın, sindirim ve boşaltım sistemi kaslarımızın aşırı gerilmesi ile esnekliğini kaybetmesinden kaynaklanıyormuş. Bol miktarda sıvı, meyve, sebze, tahıllı ve kepekli ekmek,kuru kayısı ve erik yardımcı olabilir, ayrıca bol bol hareket, aynı saatte tuvalete çıkma alışkanlığı da iyi gelir... Hamilelik dönemi hemeroid için zemin hazırlayan bir dönem bu yüzden hamilelikten hatta öncesinden başlayarak bu duruma el koymalıyız...
Ben lohusalıkta değil hamilelikte bu sorunu kısa süre yaşamıştım, doktorumun verdiği ilaç iyi gelmişti, hatta toz, siz sulandırıyorsunuz, kireç gibi bir ilaçtı, ismini unutmuşum bile, çok iyi gelmişti, sindirim ağrısı hiç yapmadan işimi kolaylaştırmıştı.
GÖĞÜSLERDE AĞRI, HASSASİYET VE KIZARIKLIK
Emzirme döneminde göğüslerdeki şikayet, basit bir dolgunluk ve ağrı olarak yaşanabileceği gibi bunun yanı sıra ekstra bir enfeksiyon şeklinde de yaşanabilir, enfeksiyon durumunda genellikle antibiyotik tedavisi uygulanırken, basit dolgunluk ve ağrı için duş, masaj ve düzenli saatlerde sağma işlemleri öneriliyor...

Bu sorunların yanı sıra; karın ağrısı, kanama, akıntı, toplardamar iltihabı vs gibi rahatsızlıklarda yaşanabiliyor.

Lohusalık döneminde beslenme, hareket, dikiş yererinin bakımı gibi konularda dikkat edilmesi gereken konular arasında yeralıyor....

Daha geniş ve net bilgi için aşağıdaki sitelerden faydalınabilinir:
gebelik.org
webanne







Pin It!

Hiç yorum yok: