Temmuz 25, 2012

milföy pizza



Güzel bir atıştırmalık, mis bir kahvaltı arkadaşı yada çay saati danışmanı olabilir sanki :) Pratik ve pizza tadındaydı, bir çırpıda çekilmiş fotoğraflarıyla işte tek kişilik milföy pizza!


Bugün uzun zamandır tam günümü evde ve minnoşumla geçirdim, onu çoooook özlemişim, bize iyi geldi bu kısacık bir gün... Büyüyor küçümen, büyüdükçe bir alem oluyor, hem güldürüyor hem ağlatıyor :)

Milföyleri buzluktan çıkarttım, 5 dakika kadar bekletip yağlı kağıt üzerine tepsiye dizdim, diğer milföyden 8'er ince şerit keserek milföy pizzalrın kenarlarını yükselltim.
Diğer bir yandan 1 kaşık salçayı zeytinyağı ve az su ile biraz karıştırıp taban sosu hazırladım ve milföy pizzaların tabanına fırça yardımı ile dağıttım.
Kaşar rendesini sosun üzerine yaydım ve evdeki tüm malzemelerden ( sosis, sucuk, salam, bezelye, mantar,domates ) kaşar rendesinin üzerine dağıttım... Üstüne biraz kuru fesleğen döktüm, milföyün kenarlarına yumurta sarısı sürerek kızarana dek fırınladım.
Dilerseniz iç harcını çeşitlendirebiliriz, yalnızca kaşar, domates ve fesleğen olabilir- beyaz peynir, maydanoz,yumurta ve baharat karışımı olabilir- zeytim dilimleri, mısır, biber gibi malzemeler de eklenebilir, hatta yalnızca kıyma ve soğan bile kullanılabilinir.
Bence başarılı oldu ve zevkle yenildi :) Tavsiye edilir yani!
Pin It!

12 yorum:

pınar dedi ki...

Harika görünüyor.En kısa zamanda deneyeceğim.
sevgiler..

Dilek Mutfakta dedi ki...

çok pratik olmuş çay demleninceye kadar hazırlanabilir,ellerine sağlık,oğlunu yumoş yumoş öp benim için...

Nuraycatasarimlar dedi ki...

Nefis görünüyor,salça sıvıyağ ikilisine bir yumurta kırıp çırpabilirsin ,sonra hamurun veya milföyün üzerine ,pizzacıların yaptığı sostur. Afiyet olmuş,sevgiler:)

Unknown dedi ki...

harika gozukuyorlar
sevgiler

gamze dedi ki...

merhaba özge hanım uzun aradan sonra bu sık sık yayınlanan postlar çok ii geldi.milföy pizza benim kurtarıcım internetten bulmuştum tarifi.çok lezetli gerçekten.daha sık görüşmek dileğiyle

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

çok güzel olmuş ellerine sağlık canım ilk fırsatta denenecekler arasında yerini aldı

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

bende deniycem çok lezzetli görünüyor..

assortiek dedi ki...

:)hemen şimdi denicem iftar için

nergis mevsimi dedi ki...

Yapılışı çok pratik.Görünüşü ise harika.Eline sağlık.

Hayat Kaydetmeye Değer dedi ki...

çook iştah açıcı <3

ÇokoPrensin Annesi dedi ki...

Görüntüleri beni acayip cezbetti, ellerinize sağlık, en kısa zamanda denemek istiyorum:)

¢∂м т. ∂єѕιgη dedi ki...

mmmmm ....:( acıktımmm D: çok güzel olmuş uzaktan tadını alabiliyorum D:takipçinim banada beklerim tatlım .d