Temmuz 05, 2012

kremalı mini kekler




Biliyorsunuz; halk dilinde pek çok ismi olan bknz. pofidik kek, puf kek, top kek, sürpriz kek vs en favori kekimdi, 2. sıraya ise hemen bu minnoş ve şirine kekcikleri yerleştiriyorum. Sanırım bu durum yani bu sıralama demek istiyorum, uzuuuncaaaa bir süre değişmeyecek. Henüz kendim denemedim -ilk fırsatta deneyimleyeceğimden eminim- fakat sevgili Eda'nın ellerinden çıkan bu nefis kekin tarifini hemen bizler için aldım ve seve seve test ettim, onayladım. Dedim ki - tarifimiz detaylı olsun, bir kere de tutsun-  denemek isteyenler için Eda'nın ağzından buyurun tarife:

KEK İÇİN: 
3 adet yumurta birin sarısını ayrı bir yere ayırıyoruz,1 su bardağı şeker ikisini çırpıyoruz sonra 100 grm margarin yağ ama daha önceden erittiğimiz biraz soğumaya bıraktığımız margarini koyuyoruz ,yarım su bardağı süt koyup tekrar çırpmaya devam ediyoruz daha sonra 2,5 su bardağı un kabartma tozu ve vanilya ilave edip çırpıyoruz yalnız çok koyu bir kıyam olmayacak normal sonra önceden ısıtılmış fırında hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. 

KREMASI İÇİN: 

yarım litre süt, 4 yada 5 çorba kaşığı un ve ayırdığımız yumurtanın sarısını çırpıp onu pişiriyoruz krema piştikten sonra ocaktan alıyoruz 150 gr margarin yağı kremanın içine atıyoruz kremanın sıcaklığı ile eriyor, 1 paket vanilya, daha sonra normalde yarım su bardağı pudra şekeri( koyuluyor ama ben lezzet alamadığım için 1 çay bardağı toz şekeri mikserden geçirip pudra şekeri haline getirip onu koyuyorum) pudra şekerini de ocaktan aldığımız tencerenin içine koyup biraz bekliyoruz margarinin erimesini tamamen eridikten sonra 15 dk mikserde çırpıyoruz. daha sonra kek soğuduktan sonra küçük küçük kesip onların üzerine kremayı koyuyoruz o zamanın meyveleri ile süslüyoruz. afiyet olsun.




Hakikaten afiyet bal şeker olsun :)
mutlu ve keyifli günler!

Pin It!

10 yorum:

Adsız dedi ki...

canım teşekkürler tarif ve paylaşım için ne güzel görünüyorlar,yaz için ideal hafif bir tat...
batuşu ve seni öpüyorum

Unknown dedi ki...

Amanınn ne güzeller bunlar. Elinize sağlık.

www.minikyengec.com bende beklerim :)

Sevgiler..

Nil dedi ki...

ÇOK AMA ÇOK SEVİMLİ GÖRÜNÜYORLAR. ELLERİNE SAĞLIK

zeynep dedi ki...

Nefis görünüyor canım , ellerine sağlık .

Canan Demirbağ dedi ki...

Off çok güzel bunlar ama:))ellerine sağlık:))

deeptone dedi ki...

bayılırım buna ben.
:)
denerim.
:)
hoşgeldiiiin.
:)

mercan dedi ki...

nasıl bir kalıpta pişirmek gerek bu şekli kolayca verebilmek için? fırın tepsisi?

annemahsustan dedi ki...

Ne kadar güzel gözüküyorlar, tam yaz akşamları için: )

Feltia dedi ki...

They look really tasty! I'll try to translate the receipe.

miniktomurcuk dedi ki...

Deneyeceğim :)